اهمیت مشاوره در انتخاب ، خرید و نحوه ی کاربرد کالاهای بهداشتی و پزشکی

اهمیت مشاوره در انتخاب ، خرید و نحوه ی کاربرد کالاهای بهداشتی و پزشکی

فهرست مطالب

 مقدمه

اگر با دیدی وسیعتربه نحوه ی عرضه ی کالاهای پزشکی و بهداشتی در کشورمان بنگریم ، خواهیم دید گذشته از تعدادی ، شرکت های وارد کننده و یا سازنده ی این کالاها که با در نظر گرفتن و تکیه به استاندارد های جهانی و علم روز اطلاعات کاملی را در اختیار مشتریان خود قرار میدهند ، فروشندگان مراکز پخش و فروشگاه های خرده فروشی که در این زمینه فعالیت می‌کنند ، به ندرت در زمینه‌ ی معرفی صحیح کالا ، کاربرد و ارائه خدمات آموزشی ،دانش تخصصی لازم و کافی را دارا هستند .

به همین علت عملا درابعاد کوچک و بزرگ نیازهای واقعی بیماران و حتی درمانگران در بسیاری موارد از نظر دور مانده است و جنبه های تجاری و اقتصادی همواره در اولویت قرار داشته است.

مادر سبز با در نظر گرفتن هدف اصلی در این زمینه ، که ارتقائ سلامت جامعه و آگاهی عمومی ، جهت کاربرد صحیح و اثربخشی هر چه موثرتر این کالا ها میباشد و همچنین نگاه خاص به کاربرد تجهیزات پزشکی و بهداشتی در زنان بخصوص در دوران بسیار حساس ، بارداری و شیردهی ،تصمیم به تهیه ی این مقالات نمود .

نحوه ی انتخاب کالا ها ی پزشکی و بهداشتی

البته ، در بسیاری از موارد خریدار، خود درمانگر و یا کارشناس خرید اقلام پزشکیِ بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بوده و علم و آگاهی لازم در انتخاب و خرید کالا را دارا می باشد …

 حال آنکه عدم شناخت صحیح از سلامت ، اصالت و کاربرد صحیح آن کالا خصوصاً در خرید کالاهایی که جنبه درمانی و پیشگیری فردی را دارند پروسه ی اثر بخشی را گاهی دشوار تر خواهد نمود.

این عدم آگاهی عمدتاً باعث می‌شود نه تنها شرایط بیمار رو به بهبودی بگذارد ، بلکه منتهی به سوالات پیچیده وبدون پاسخ  ، کاربرد نادرست و حتی در بسیاری از موارد عدم کاربرد فرد ونهایتا ، نتایج نامطلوب در اثربخشی و تداوم درمان خواهد بود.

اهمیت مشاوره و آگاهی در زنان باردار و شیرده

با توجه به رشد روز افزون جمعیت در جهان و افزایش تعداد بارداری ها باید با رویکردی نو به جنبه های مختلف سلامت زنان و به ویژه دوران بارداری و شیردهی نگریست و بستری را فراهم آورد که زنان ما توجه خود را به این مقطع به ظاهر کوتاه ولی سرنوشت‌ساز بیش از پیش معطوف دارند و با نگرشی کاملا متفاوت ، حتی از زمان پیش از بارداری ، خود را آماده پذیرش پیامد های آن و مسئولیت های جدیدی که خواهند داشت ، نمایند.

در این میان آگاهی از علل و نحوه استفاده ی صحیحِ ، بسیاری از کالاهای پزشکی و بهداشتی از نظرها کاملا دور مانده است.

 آیا خود شما که  در حال خواندن این مطلب می باشید ازدلایل اصلی  مصرف ساده ترین کالاهای پزشکی، به فرض یک بالش طبی در بارداری اطلاعات جامع و کاملی در دست دارید…

بسیاری از کالاهایی که استفاده از آنها در اذهان عمومی معنای تفنن و گاهی حتی تجمل را به خود گرفته است در حقیقت ضرورت هایی هستند ، که غالباً از نظر دور مانده اند و جایگزین مناسب و اثر بخشی برای آنها وجود ندارد …

 یادتان باشد ، تنها زمانی می‌توان تغییرات اساسی در رفتارهای بهداشتی و در واقع ،رفتارهای سلامت جامعه را دید که توجه و تمرکز بیشتری روی آموزش های همه جانبه افراد و مهم تر از آن توجه به باز خورد و نتایج آن، انجام گیرد.

نکات ظریفی که در مقالات مادر سبز در خصوص هر یک از کالاهای بهداشتی و پزشکی به آنها اشاره خواهد شد ،عامل موثری در انتخاب و کاربرد صحیح آنهاست و می تواند ضامن سلامتی دوستان مادر سبز در این حوزه باشد.

تا ضمن حصول اطمینان از انتخاب صحیح کالا ، آموزش دقیق علل استفاده و عملکرد و اثربخشی آن ، بیش از همه به پایش و دریافت بازخورد از مراجعین پرداخته و به بهترین نتایج دست یابیم .

 هدف مادر سبز ارتقاء سطح آگاهی در خانواده‌هاست و آگاهی زنان جامعه اولین قدم در این میان می باشد.

   

 شعار ما در سبز از آغاز تا ….

مادر سبز …   خانواده سبز…    جهانی سبز….

آنچه که همه میپرسند

این مطالب نیز برایتان مفید خواهد بود.

ارسال یک دیدگاه

برای هر قدم که به مادر شدن نزدیک تر میشوید در کنارتان هستیم ....

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
اسکرول به بالا